dilluns, 7 de febrer del 2022

Poema dedicat a la VIA VERDA Tortosa - Valdezafan

Des de fa molts anys, cada cap des setmana aprofito un matí per anar en bicicleta per la Via Verda. Fa dues setmanes vàrem fer, el meu fill i jo, 40 km. fins més enllà de l’estació de Benifallet. Aquest darrer diumenge, jo solet, només 25 km. arribant a l’Assut de Xerta. Fins i tot, si puc, hi vaig també entre setmana.


                                                  

Poema dedicat als components del grup DILLUMS D'ARTS AL FORN. També a les moltes persones que trobo gairebé totes les vegades que circulo per la Via Verda, als grans i als petits, als joves i a les persones més grans, especialment a les dones d’Aldover que amb gran esforç s’hi passegen sovint. Als pares que porten als seus fills de molt pocs anyets, muntats al davant o al darrere de la bici. Altres porten als seus xiquets i xiquetes una mica més granets, amb el seu casc i la seua bici petita, gaudint de la naturalesa i fent salut. Sovint passa gent que fan grans distancies a la carrera, altres simplement caminant. Alguns, en solitari o en grup ens passen pel costat muntats a cavall. Tots els que hi circulem sabem valorar i cuidar la riquesa que ens envolta. 

Des d’aquí reitero el meu agraïment al Consell Comarcal del Baix Ebre i al seu President, personal adjunt i brigada de conservació de l’esmentat espai, per mantenir-lo de la millor forma, segons les possibilitats econòmiques que van rebent. Per cert, aquest mes de febrer hi ha previst fer-hi uns grans treballs entre l'estació de Xerta i Pinell de Brai. També hi ha projectes molt interessants entre el Pont Roig i Roquetes

En repetides ocasions he dit i reitero, que si fos metge receptaria a molts dels pacients anar a passejar per la Via Verda. Bona part de la meua salut li dec a ella, per això hi torno i cada vegada amb més il·lusió.

Com a artista creatiu i experimentador que em considero, us garanteixo que és un font d’inspiració excel·lent.