dimarts, 21 de febrer del 2017

Joan Panisello, a Ràdio Ebre-Cadena SER

En aquest enllaç es pot sentir tota l'entrevista: 
http://cadenaser.com/emisora/2017/02/21/ser_ebre/1487699958_775838.html?int=lomasvistoSER

SÍLVIA TEJEDOR ( Cadena Ser Ebre )
Tortosa
21/02/2017 - 18:59 h. CET
L’artista de Jesús (Tortosa), Joan Panisello, acaba de complir una relació de 50 anys amb el món de la ceràmica. Aquest mes de febrer ha fet cinquanta anys “que em vaig matricular a l’Escola d’Art de la Diputació a Tortosa, és a dir porto 50 anys pastant fang”, ha explicat en una entrevista a Hora Ebre Cadena Ser Ebre )
Durant tot aquest temps, Panisello ha arribat a estimar el fang, ell parla d’una simbiosi i d’un afecte. “ M’ha donat moltes alegries i també males estones però, no hi ha dubte, ens hem fet amics”, afegeix. Des de l’any 2013 és també membre de l’Acadèmia Internacional de la Ceràmica.
La seva obra l’ha portat a viatjar pel món i al llarg d’aquests viatges ha establert una relació molt especial amb Romania. Durant sis estius, ha participat en l’ART CAMP organitzat a Calimanesti (Romania) i ,ara fa poc, va rebre el Premi Niste Tarani per contribuir a la promoció del patrimoni nacional romanès.
Fruït d’aquestes estades, “a Romania tenen 3 obres que he deixat cada any, és a dir 18 obres”, explica. Panisello atribueix aquest reconeixement així com el trofeu del Saló Nacional de Literatura i Art “Rotonda Propilor Aprinsi”, a la seva relació amb escriptors i poetes romanesos als quals ha cedit les fotografies de les seves obres.
Ara el ceramista jesusenc té moltes ganes acabar “unes gestions burocràtiques” per poder recuperar la seva relació amb el fang. “L’estic enyorant i esperant perquè ara no tinc temps de tocar-lo”, afirma.
Sembla que aquesta aturada s’acabarà aviat perquè “ja estic pensant un quadre de 2 metres quadrats per a la Biennal de Corbera d'Ebre que es farà el proper mes d’abril”, anuncia molt satisfet.