dilluns, 13 de març del 2017

Joan Panisello a ANTENA CARO de Roquetes


Aquesta setmana passada, al programa d'Antena Caro, ''Òmnium'', núm. 329, Conrad Duran va entrevistar a Cori Asens, artista, per parlar de la seva nova exposició. També va entrevistar, via telefònica, al ceramista Joan Panisello, per comentar els darrers reconeixements que ha rebut la seva carrera artística, vinguts de Romania, país que ha visitat en set ocasions, sempre invitat per institucions oficials de caire cultural i artístic.
Data publicació: 09/03/2017

Per sentir l'entrevista telefònica que ens fan a nosaltres, aquí teniu l'enllaç:
http://www.antenacaro.cat/mobil/audiomp3.php?id_audio=4093
Per seguir l'entrevista per TV que fan a Cori Asens, aquí teniu l'enllaç:
www.youtube.com/watch?v=4paZy6uWp4U

Nous comentaris en revistes de Romania


La premsa especialitzada en literatura i art a Romania es torna a fer ressò del les presentacions de llibres d’escriptors i poetes romanesos amb textos seus i fotografies d’obres de Joan Panisello. Avui ha estat el torn de la revista ROTONDA VALAHA, fundada per Ioan Barbu, director del primer diari independent després de la mot de Nicolae Ceaucescu, Curierul de Vâlcea, autor d’una quarantena de llibres i dinamitzador cultural de primera línia. 
La revista d’avui publica 250 planes. Al novembre de 2015 també va publicar un llarg article de 15 planes amb moltes fotos quan el mateix Ioan Barbu va venir a presentar els dos primers llibres amb textos seus i fotos d’obres nostres. Llavors es van fer presentacions a Barcelona, Torredembarra, Tarragona, Tortosa i Castelló, incloent moltes fotos de totes dels ciutats per on es van presentar els llibres.

Les darreres presentacions es van realitzar a Alcalá de Henares i Madrid el passat mes de novembre, amb la presència d’autors romanesos i del famós crític literari, Aureliu Goci. Entre els autors romanesos hi eren presents Gabriela Banu, Marin Dumitrescu, Eugen Barz, Gelu Vlasin, Marius Girnita i altres. També va presentar el llibre “Ultimul eretic”, en espanyol “El Último hereje”, l’escriptor  espanyol, Jesús Ávila Granados. Nosaltres també varem assistir i participar activament en tots aquests actes.



Panisello rep el premi Niste Tarani a Romania


El setmanari l’EBRE publica en data 10 de març el comentari referent al segon premi rebut aquest any a Romania per part de Joan Panisello.
Els dos premis rebuts han estat el trofeu “CERURIL OLTULUI” per a les Arts Plàstiques concedit al mes de maig, en el marc del Festival Literari i Artístic: Rotonda Propilor Aprinsi,
i el segon premi, el NISTE TARANI, ha estat concedit a les darreries del 2016 a la capital de la regió de Ramnico Vâlcea

dissabte, 11 de març del 2017

L’Estel: Premi de Panisello a Romania

L’Estel: Nou premi per a Joan Panisello concedit a Romania

La revista gratuïta i mensual L’ESTEL comenta en l’apartat Terres Ebrenques i de la mà del seu director, Sr. Conrad Duran, la nova distinció concedida a Joan Panisello el darrer any 2016 a Romania. 
El passat mes de maig ja va rebre el primer trofeu a Romania, en el marc del Festival Literari i Artístic: Rotonda Propilor Aprinsi, celebrat a la capital de la regió Ramnicu Vâlcea
Breus paraules per comentar els dos premis rebuts el darrer any i altres detalls interessants.

Premis Micro a L’ESTEL



La revista mensual L’ESTEL publica aquest mes de març el comentari “LLIURAMENT DELS PREMIS MICRO 2015 I PRESENTACIÓ DEL RELAT HOMBRES DE HIERRO”.
Com a artista plàstic que m’encarrego des de fa sis anys de preparar els obsequis per als guardonats, procuro assistir cada any a la tramesa dels premis. L’explicació dels motius que faig servir en aquests premis és la següent:

La carxofa, que en argot periodístic és com s'anomena el micro, és el tema central del treball.
Al guardó MICRO OBERT li hem posat el botó superior en color vermell recordant que en les entrevistes als estudis de gravació, la bombeta vermella indica: entrevista real, gravació, preguntes i respostes... ACCIÓ.
També li hem posat un color lluminós al fons del quadre, ja que si s’està treballant, la llum està encesa, hi ha vida als estudis, els llums estan oberts...el periodista pregunta i la persona entrevistada respon. El color del fons reflexa el color viu i ric de les parets que amb la llum llueix del tot.
També el color del marc en el cas del MICRO OBERT és de color blanc.

Al guardó MICRO TANCAT li hem posat el botó superior en color negre, recordant que en les entrevistes als estudis de gravació la bombeta negra o apagada indica que NO hi ha entrevista, que no hi ha gravació, que no hi ha respostes, que no hi ha ACCIÓ. El periodista pregunta però la persona entrevistada no respon.
També li hem posat un color gris al fons del quadre, ja que si no hi ha gravació, els llums estan apagats, no hi ha vida als estudis...el color dominant de les p arets i de l’ambient sense llum és el GRIS
També el color del marc en el cas del MICRO TANCAT és de color negre.

Per descomptat la carxofa, és exactament igual en els dos guardons ja que els periodistes posen el mateix interès en fer les preguntes a tothom que entrevisten.

Premis Micro a COP D'ULL



La revista mensual COP D’ULL publica aquest mes de març el comentari “ELS PERIODISTES LLIUREN ELS PREMIS MICRO 2015”.
Com a artista plàstic que m’encarrego des de fa sis anys de preparar els obsequis per als guardonats, procuro assistir cada any a la tramesa dels premis. L’explicació dels motius que faig servir en aquests premis és la següent:

La carxofa, que en argot periodístic és com s'anomena el micro, és el tema central del treball.
Al guardó MICRO OBERT li hem posat el botó superior en color vermell recordant que en les entrevistes als estudis de gravació, la bombeta vermella indica: entrevista real, gravació, preguntes i respostes... ACCIÓ.
També li hem posat un color lluminós al fons del quadre, ja que si s’està treballant, la llum està encesa, hi ha vida als estudis, els llums estan oberts...el periodista pregunta i la persona entrevistada respon. El color del fons reflexa el color viu i ric de les parets que amb la llum llueix del tot.
També el color del marc en el cas del MICRO OBERT és de color blanc.

Al guardó MICRO TANCAT li hem posat el botó superior en color negre, recordant que en les entrevistes als estudis de gravació la bombeta negra o apagada indica que NO hi ha entrevista, que no hi ha gravació, que no hi ha respostes, que no hi ha ACCIÓ. El periodista pregunta però la persona entrevistada no respon.
També li hem posat un color gris al fons del quadre, ja que si no hi ha gravació, els llums estan apagats, no hi ha vida als estudis...el color dominant de les p arets i de l’ambient sense llum és el GRIS
També el color del marc en el cas del MICRO TANCAT és de color negre.

Per descomptat la carxofa, és exactament igual en els dos guardons ja que els periodistes posen el mateix interès en fer les preguntes a tothom que entrevisten.