dimecres, 17 de setembre del 2008

Diada de Catalunya

El proppasat 11 de setembre vaig tenir el goig de pronunciar la conferència institucional de la Diada de Catalunya a la sala Jordi Brull de l'Edifici Immaculada, seu de l'edifici consistorial del meu poble de Jesús. Com que en temes relacionats amb la política i la història no em veig prou preparat, vaig intentar demostrar als assistents com es pot "fer poble, fer territori i fer país" des de la meua vesssant d'artista ceramista. Ja que tinc la sort de exposar molt, de viatjar bastant i de parlar sovint en públic en petits, mitjans i grans grups, procuro "vendre", entre cometes, el meu treball artístic i a la vegada anar introduïnt les excel·lencies de territori on tinc el privilegi de viure. Un breu pas de l'audiovusual que poso com a suport d'algunes conferències que faig, va ajudar al meu propòsit. Per acabar, no podia faltar la meua protesta dedicada a aquelles persones, grups, dirigents o institucions que tatxen al poble català d'insolidari. Amb exemples pràctics, reals i fefaents vaig demostrar que som una de les autonomíes que més paga al conjunt del país i a la vegada una de les que menys rep. Vaig acabar demanat als polítics i al poble UNITAT a l'hora de exigir allò que ja ha estat aprovat , refrendat i garantit de paraula per les màximes autoritats: El compliment de l'Estatut de Catalunya. Amb aquestes dues frases vaig acabar el meu parlament. UN POBLE UNIT, MAI MÉS SERÀ TRAÏT! VISCA CATALUNYA!